Overslaan naar content

Leerlingen en zij-instromers gezocht!

Algemene vacatures

Wat ga je doen?

Heb jij je altijd al afgevraagd of het werken in de zorg bij je past? Wij zoeken enthousiaste collega’s die zich willen laten omscholen. Heb je zin in een uitdaging? Wil je tegelijkertijd werken en een diploma halen? Lees dan verder!

Raphaëlstichting
Met open blik kijken we naar wie iemand is en wat iemands mogelijkheden zijn. Zorg van mens tot mens: met aandacht voor elkaar. Wat je doet én wie je bent, doet er bij ons toe. Zowel voor bewoners, cliënten als voor collega’s. Dát maakt het werk bij de Raphaëlstichting zo waardevol. In onze begeleiding van cliënten staan respect, gelijkwaardigheid en een open, ‘luisterende’ houding centraal. Wij bieden uitdagend werk waarin de ontwikkeling van de medewerker, de organisatie en de bewoner centraal staat.

Leerling
Als leerling loop je mee met onze begeleiders en persoonlijk begeleiders. Onze bewoners hebben een beperking en verdienen volle aandacht! Om ontwikkeling te stimuleren werken onze bewoners waar mogelijk in onze werkplaatsen. We zijn zelfvoorzienend en maken volop gebruik van onze bakkerij, tuinen en boerderij. We zijn trots op wat we maken in de werkplaatsen en verkopen dit waar mogelijk aan collega’s van andere locaties, in winkels in de buurt en aan onze dorpsgenoten.

Locaties

Op dit moment zoeken we nog leerlingen voor onze locaties  Rozemarijn (Haarlem, Hoofddorp en Heemstede), Scorlewald, Midgard en Noorderhoeve!

Wat ga je doen?
Binnen de opleiding zet je iedere keer een stap naar meer verantwoordelijkheid. Vanuit het meelopen kun je doorgroeien naar persoonlijk begeleider, als je studie is afgerond. We zoeken uiteraard naar een plekje voor je zodat je ook na het afstuderen kan blijven!

Welke opties zijn er?
Wij bieden verschillende opleidingen;

1. Deelcertificaat;
Als je een MBO-3 opleiding hebt afgerond en al 3-6 maanden ervaring hebt in de zorg, kun je de deel-opleiding volgen. Je ontvangt een certificaat en geen diploma.
Uren; Je werkt minimaal 18 uur per week
Duur; Na 6 maanden kun je een certificaat behalen.
Overeenkomst; Je ontvangt een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden

2. Scillz;
Via Scillz kun je binnen 1 of 2 jaar worden opgeleid vanuit de holistische mensvisie, hier ontvang je na afronding een erkend diploma.
Uren; Je werkt 24 uur per week. Daarnaast besteed je ten minste 4 uur per week aan de opleiding
Duur; Afhankelijk van je achtergrond en uitstroomprofiel 1 tot 2 jaar.
Overeenkomst; Je ontvangt een leer- arbeidsovereenkomst voor de volledige duur van de opleiding. Je krijgt voor 28 uur betaald.

Past deze vacature bij jou?

Wij bieden jou:

• Een interessante (leer-)werkplek, waar je de kneepjes uit het vak krijgt aangeleerd door professionele collega’s
  • Een salaris conform CAO Gehandicaptenzorg, afhankelijk van de richting en je achtergrond ligt dit op FWG 30 of 35
  • Zodra jij je opleiding hebt afgerond, zoeken we een vaste werkplek bij ons!
  • Een goed pensioen via het Pensioenfonds Zorg & Welzijn, 8% vakantiegeld en 8,3 % eindejaarsuitkering.
  • Een leuke baan, waarin een goede samenwerking centraal staat; we helpen, steunen elkaar waar nodig en er heerst een open en informele werksfeer.

Wat vragen wij van jou?

• Je bent bereid om een zorgopleiding te volgen, via de beroepsbegeleidende leerroute (BBL) of een deel-certificaat.
  • Ben je voor minimaal 18 of 24 uur per week beschikbaar.
  • Heb je voldoende motivatie en discipline om het traject met succes te voltooien.
  • Ben je geduldig en empathisch en help je de cliënten om zoveel mogelijk eigen keuzes te maken
  • Feedback geven en ontvangen hoort bij het leren van een vak. Je bent in staat om te reflecteren op je eigen handelen en wil graag groeien!

Interesse?
Ben jij na het lezen van deze vacaturetekst enthousiast geworden en zou je graag deel willen gaan uitmaken van onze organisatie? Solliciteer dan direct via de oranje solliciteerbutton!

Heb je nog wat vragen naar aanleiding van deze vacature? Mail dan naar solliciteren@raphaelstichting.nl

Wij vragen altijd om een referentie. Geen zorgen, dit overleggen we natuurlijk eerst met jou. Verder is het belangrijk dat je een VOG kunt krijgen, uiteraard kan je de kosten hiervan bij ons declareren op het moment dat je start. Zodra wij een nieuwe collega hebben gevonden halen wij de vacature offline. Mocht een van onze eigen medewerkers solliciteren dan gaan wij hier altijd mee in gesprek.

Kennismaken op locatie is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

of